Inchiriere birouri – sfaturi pentru alegerea spatiului comercial potrivit

Inchiriere birouri si spatii comerciale Cluj

Alegerea spatiului pentru afacerea dumneavoastra reprezinta o decizie extrem de importanta, mai ales daca sunteti la inceput.

Spatiul de birou pe care il veti inchiria reprezinta mai mult decat locul unde veti merge la serviciu – este o investitie de capital semnificativa, care trebuie sa contribuie la cresterea afacerii dvs.  Daca nu alegeti corect, riscati sa irositi banii, deoarece spatiul ales ar putea sa nu va ajute la cresterea vanzarilor sau sa fie mai scump decat va puteti permite.

Puteti incerca sa gasiti singuri un spatiu pentru birouri cautand anunturile existente sau puteti opta pentru angajarea unui agent imobiliar care sa corespunda exigentelor dumneavoastra si care sa va gaseasca cel mai potrivit spatiu de inchiriat.

Procesul de inchiriere a spatiilor comerciale este unul complex. De aceea, pentru inchirierea unui spatiu pentru birouri de calitate, este util sa luati in considerare urmatoarele aspecte:

Locatia

Comparati pozitia spatiului cu nevoile afacerii si clientilor dvs. Alegeti un spatiu de birouri care sa va fie suficient de accesibil, dar, in acelasi timp, sa aiba o localizare centrala pentru potentialii clienti. Daca alegeti un spatiu de birou la distanta mare de locuinta dvs, timpul pierdut pe drum nu va fi in avantajul dvs, iar daca locatia nu este centrala, clientii ar putea sa se orienteze catre competitorii dvs.

Dimensiunea

Stabiliti de cat spatiu aveti nevoie pentru a va desfasura activitatea. Analizati cu atentie necesarul de spatiu: daca inchiriati un spatiu pentru birouri mai mare decat va este necesar pentru afacerea dvs, rata lunara poate sa consume mai mult din resursele pretioase.

Odata ce primiti o oferta de inchiriere de birouri, aflati care este suprafata in metri patrati a spatiului respectiv, pentru a vedea daca este potrivita nevoilor dvs.

Fiti atenti si la modul in care acest spatiu este compartimentat, sau daca poate fi recompartimentat pentru a corespunde nevoilor dvs.

Dotari

Aflati daca spatiul de inchiriat dispune de baie proprie sau are o baie comuna cu alte birouri. O baie proprie reprezinta intotdeauna un avantaj.

De asemenea, aflati daca exista si alte facilitati, precum serviciile de receptie, care ar adauga un plus de profesionalism afacerii dvs.

Costuri

Interesati-va care sunt costurile medii cu utilitatile, inclusiv cu incalzirea si aerul conditionat, pentru a va putea planifica cheltuielile lunare.
Pe langa rata de chirie lunara, interesati-va si care sunt taxele suplimentare in cazul in care intarziati cu plata chiriei.

Durata contractuala

Inainte de a semna, verificati durata contractului de inchiriere a spatiului pentru birouri. Asigurati-va ca este un contract de maxim unul sau doi ani. In cazul in care afacerea nu creste asa cum ati sperat, nu ar fi in avantajul dumneavoastra sa aveti un contract mai lung de inchiriere. La fel, daca afacerea se dezvolta, este posibil sa aveti nevoie de un spatiu mai mare sau cu alte dotari.